تازه های سایت

کد مطلب: 18337
23. فروردين 1393 - 12:20
پایگاه خبری گرو: تیم فوتبال شاهد جهان آباد به عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال جام روستایی نهاوند دست یافت

DSC02876

به گزارش پایگاه خبری گرو، در روز پایانی این مسابقات که در زمین فوتبال شهدای روستای فیازمان برگزار شد تیم شاهد جهان آباد توانست با یک گل تیم منتخب شهر برخوردار لرستان را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

سعید علی بخشی رئیس کمیته ورزش های بومی و محلی نهاوند و مسئول برگزاری جام یادواره شهدای روستای فیازمان گفت: مسابقات امسال در روستای فیازمان با حضور 40 تیم برگزار شد که علاوه بر حضور تیم هایی از شهرستان نهاوند تیم هایی نیز از شهرهای بروجرد، اشترینان و برخوردار نیز در این مسابقات شرکت کردند.

وی گفت:در پایان این رقابت ها که از 28 اسفند سال گذشته شروع شد تیم شاهد جهان آباد به مقام نخست رسید و تیم منتخب برخوردار به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم های روستا های فیازمان و وراینه مشترکا به مقام سوم رسیدند.

علی بخشی در پایان گفت: شاهین ظفری از تیم روستای فیازمان به عنوان آقای گل این مسابقات رسید و علی زمانیان از تیم جهان آباد عنوان بهترین بازیکن و پدیده جوان مسابقات را به خود اختصاص داد.

در مراسم اختتامیه این رقابت ها علاوه بر مسئولان شهرستان نهاوند غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون روستایی و بازی های بومی محلی کشور نیز حضور داشت که جام قهرمانی را به تیم قهرمان اهدا کرد.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی و بومی محلی گفت: در سال های گذشته به دنبال ثبت و معرفی ورزش های بومی و محلی در تمامی نقاط و استان های کشور بوده ایم، ضمن اینکه کارشناسان ورزشی این فدراسیون تحقیقات زیادی را انجام داده اند و ما نیز برای شناسایی بازی های بومی و محلی دیگر کشورهای همسو با ایران و معرفی آن به سایر کشورها و ثبت جهانی تلاش گسترده ای کردیم.

SAM_0779

وی اظهار داشت: خوشبختانه ورزش های بومی محلی روز به روز در کشور مورد استقبال قرار می گیرد وما هم در تلاش هستیم که در راستای سیاست های ابلاغی برای گسترش فرهنگ بومی ومحلی در سطح کشور قدم برداریم.

وی بیان داشت: بیشترین مخاطب ما در بحث جشنواره روستایی و بازیهای بومی محلی جوانان است چرا که در قالب این جشنواره ها فرهنگ استانهای دیگر معرفی می شود که خود این عمل باعث گسترش و معرفی فرهنگ استانهای کشور به یک دیگر است.

دیدگاه شما