تازه های سایت

کد مطلب: 56054
16. ارديبهشت 1403 - 8:32
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد:
ممنوعیت ورود به منطقه حفاظت‌شده ملوسان نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: به دلیل شروع فصل زادآوری، ورود به منطقه حفاظت‌شده ملوسان نهاوند تا پایان خردادماه ممنوع است.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری تحلیلی گرو، گفت: با توجه به فصل زادآوری پستانداران و تخم‌گذاری و جوجه آوری پرندگان وحشی در منطقه حفاظت‌شده و تحت مدیریت ملوسان تا پایان خردادماه ورود به این منطقه ممنوع است.
وی افزود: این تصمیم به دلیل ایجاد و فراهم نمودن فضایی امن و ایمن برای وحوش اتخاذشده است.
قیاسی اظهار داشت: بر این اساس ورود کلیه اشخاص تا پایان خردادماه سال جاری به منطقه حفاظت‌شده ملوسان امکان‌پذیر نیست.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: لذا شهروندانی که قصد صعود و حضور در منطقه مذکور را دارا هستند شایسته است تا پایان فصل از حضور و صعود به ارتفاعات و سایر عرصه‌های منطقه، امتناع ورزند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بازرسی و پایش واحدهای خدماتی اشاره کرد و گفت: در این راستا برای سه واحد آلاینده اخطار زیستی محیطی صادرشده است.
قیاسی بیان کرد: حسب پایش‌ها، نمونه‌برداری‌ها و بررسی‌های به‌عمل‌آمده از واحدهای خدماتی و تولیدی شهرستان، در اردیبهشت‌ماه سال جاری، سه واحد خدماتی اعم از بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به دلیل آلودگی‌های شیمایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست‌محیطی واقع شدند.
وی ادامه داد: اگر در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند نام آن‌ها در لیست فصل اول سال جاری جهت پرداخت عوارض سبز (تا یک و نیم برابر درصد فروش آن‌ها) درج و به امور مالیاتی معرفی می‌شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: چنانچه واحدهای تولیدی و خدماتی اقداماتی در راستای حفظ محیط‌زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، احداث سیستم‌های تصفیه‌خانه‌ای، نصب دستگاه‌های غبارگیر و... نمایند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌شوند
وی در پایان بیان داشت: بازرسی‌ها توسط کارشناسان اداره محیط‌زیست نهاوند به‌صورت مستمر ادامه دارد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دیدگاه شما