تازه های سایت

کد مطلب: 55679
5. فروردين 1403 - 8:43
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: آنان که حقیقت ماه مبارک رمضان را درک کنند و در گفتار و کردارشان به کار بگیرند و به آنها جامه عمل بپوشانند، فضائل و ثواب‏های ماه مبارک برای آنها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در کتاب بحار الانوار علامه مجلسی ذکر شده است که فضیلت‌های این ماه مبارک را بر می‌شمارند و می‌فرمایند؛ این ماه به نام رمضان نامیده شده است، ماه رمضان گناهان را می‌سوزاند و دراین ماه  کتب مختلف آسمانی از جمله قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده‌اند و تنها ماهی است که نام آن در قرآن ذکر شده است.

وی گفت: آنان که حقیقت ماه مبارک رمضان را درک کنند و در گفتار و کردارشان به کار بگیرند و به آنها جامه عمل بپوشانند، فضائل و ثواب‏‌های ماه مبارک برای آنها خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به رخدادهای مهم ماه مبارک رمضان گفت: اتفاقات مهمی در این ماه از جمله ولادت امام حسن مجتبی (ع)، به آسمان رفتن حضرت مسیح در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، ولایتعهدی امام رضا (ع)، وفات حضرت ابوطالب، وفات حضرت خدیجه (س)، بستن عقد اخوت میان مسلمانان به دستور پیامبر اکرم (ص) و ضربت خوردن و در نهایت شهادت امام علی (ع) اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اهمیت ماه رمضان از دیدگاه آیات و روایات بیان کرد: ماه مبارک رمضان آنقدر مهم است که در آیات ۱۸۴ و ۱۸۵ سوره بقره در مورد روزه داری، احکام روزه و کفاره روزه سخن به میان آمده است .

گروسی افزود: از فضیلت‌های این ماه می‌توان به روایتی از امام محمد باقر(ع) اشاره کرد که به جابر می‌فرمودند، کسی که در این ماه روزه بگیرد و بخشی از شب را به عبادت سپری کند همانند روزی می‌شود که مادرش او را زاییده است.

وی عنوان کرد: در روایتی از محمد عمران نقل شده که امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ خداوند بزرگ در هر شبى از شب‌هاى ماه رمضان آزادشدگان و رها یافتگانى از آتش دوزخ دارد مگر آنکه کسى با مسکرى افطار کند و چون شب آخر ماه رمضان فرا رسد به تعداد بردگانى که در تمام این ماه آزاد شده‌‏اند در آن شب آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما