به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند به ریاست مجتبی بیرانوند فرماندار نهاوند و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه نهاوند، مهندس نثاری نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی، شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، شهلایی مدیرکل نوسازی مدارس استان، شهردار و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در سالن جلسات آموزش و پرورش نهاوند برگزار شد.
فرماندار نهاوند در این نشست با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی نهاوند، بر ضرورت توجه ویژه به آموزش و پرورش شهرستان تأکید کرد و گفت:
نهاوند یکی از قدیمیترین شهرستانهای استان است اما در حوزه آموزش و پرورش با چالشهای جدی زیرساختی و آموزشی روبهروست. رفع این مشکلات نیازمند عزم جدی، تصمیمات عملیاتی و تخصیص ویژه منابع است.
وی در ادامه به مهمترین مشکلات و نیازهای شهرستان پرداخت و اظهار داشت: در حوزه هدایت تحصیلی سهم رشتههای نظری کاهش یافته در حالی که براساس سیاستهای آموزشی، باید بیش از ۵۲ درصد دانشآموزان وارد رشتههای فنی و حرفهای شوند، اما زیرساخت، تجهیزات و حمایت مالی لازم برای این رشتهها در نهاوند وجود ندارد.
تنها ۲۰ درصد مدارس شهرستان دارای امکانات هوشمندسازی هستند و بسیاری از تجهیزات موجود نیز فرسوده و غیراستاندارد است. هنرستانها با تجهیزات قدیمی چند دهه گذشته کار میکنند و این موضوع فاصله جدی با نیازهای روز دارد.
۳۳ مدرسه روستایی فاقد دیوار محوطه و ۶۸ مدرسه ابتدایی نیازمند جداسازی سرویسهای بهداشتی دختران هستند. همچنین ۳ مدرسه روستایی همچنان از سیستمهای گرمایشی غیراستاندارد استفاده میکنند.
در سطح شهرستان ۶۴ سیستم گرمایشی نیازمند نوسازی و دهها کلاس درس نیازمند تجهیز به تخته وایتبرد است.
پروژههای نیمهتمامی مانند مدرسه ۱۲ کلاسه، استخر دانشآموزی، ساختمان اداری آموزش و پرورش و مجموعه ورزشی گلزرد سالهاست بلاتکلیف مانده و باید سریعاً تعیین تکلیف شود.
بیرانوند با تأکید بر اینکه بیش از یک دهه است اعتبارات کافی در حوزه زیرساختهای آموزشی به نهاوند تخصیص داده نشده، افزود: انتظار داریم با همکاری همه دستگاهها، نگاه حمایتی به خانوادههای کمبرخوردار و تکمیل پروژههای نیمهتمام، شرایطی فراهم شود که دانشآموزان نهاوند در فضایی برابر با سایر نقاط کشور تحصیل کنند و در رقابتهای علمی و آزمونهای ملی بدرخشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش نهاوند باید به مرکز تصمیمسازی و پیگیری مستمر مطالبات تبدیل شود و ما این شورا را فرصتی جدی برای رفع مشکلات و ارتقای جایگاه آموزشی شهرستان میدانیم.