تازه های سایت

کد مطلب: 31707
25. تير 1396 - 9:48
بانوی موفق نهاوندی و اولین بانوی راننده اتوبوس در غرب کشور از اینکه توانسته باحجاب کامل رانندگی کند و به‌عنوان راننده نمونه استان همدان انتخاب شود بسیار خوشحال است و به چادری بودن خود افتخار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در روزگاری که برخی تصور می‌کنند خانم‌ها توانایی انجام بسیاری از شغل‌ها را ندارند و به‌قول‌معروف از پس آن‌ها برنمی‌آیند ولی یکی از بانوان دیار نهاوند با تلاش و جدیت بر این تصور خط بطلانی کشیده است و نشان داده که می‌شود با حفظ حجاب برتر موفق شد و به‌عنوان الگو انتخاب شد.

این بانوی توانمند نهاوندی به همگان ثابت کرده است که حجاب هیچ‌گاه محدودیت نبوده و برعکس می‌توان با حفظ چادر به‌عنوان حجاب برتر به‌عنوان بهترین راننده اتوبوس استان همدان انتخاب شد و در شغل سخت و پرزحمت رانندگی اتوبوس موفق باشی و به‌عنوان تنها زن راننده اتوبوس در غرب کشور معرفی شوی.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار پایگاه خبری گرو را با این بانوی محجبه و توانمند و پرتلاش نهاوندی بخوانید.

خانم معصومه زرینی متولد اولین روز سال 1363 در روستای بیان از توابع شهرستان نهاوند است و به عشق پدر مرحومش که راننده اتوبوس بود شغلی مردانه را انتخاب کرد و ثابت کرد بانوان در این شغل هم می‌توانند موفق شوند.

وی در این رابطه می‌گوید: در سال 93 موفق شدم گواهینامه رانندگی پایه‌یک بگیرم و هم‌اکنون راننده خط نهاوند به تهران هستم و به خاطر پدر مرحومم این کار را انتخاب کردم چون وی اولین راننده اتوبوس نهاوندی بود که به خاطر مرام و معرفتش در نهاوند معروف بود.

خانم زرینی درباره علت انتخاب شغل رانندگی اتوبوس می‌گوید: پدرم مرحوم (فرهاد زرینی) سال‌ها راننده اتوبوس تعاونی شماره ۸ بود، مردی که خیلی از نهاوندی‌ها او را به خاطر اخلاق، تواضع و معرفتش می‌شناختند، راننده بودن پدرم مرا شیفته و عاشق رانندگی کرده بود؛ آن‌هم راننده اتوبوس که همه فکر می‌کنند کار مردان است وزنان شجاعت و توانایی این کار را ندارند به همین علت تصمیم گرفتم دنبال اخذ گواهینامه پایه‌یک باشم که موفق شدم در سال 93 این کار را انجام دهم.

 

1338865

 

وی می‌گوید: اولین تجربه رانندگی من با اتوبوس در تاریخ اول شهریور سال 94 از نهاوند به تهران بود که از ان روز به بعد و آن‌طور که خودش می‌گوید طی بیش از ۳۰ سرویسی که از نهاوند به تهران و بالعکس و تهران به شمال داشته، حتی یک‌بار هم جریمه نشده است.

این بانوی نهاوندی در مورد انتخاب شدن به‌عنوان راننده نمونه استان همدان گفت: بیشتر به خاطر حجابم بود و نداشتن نمرهٔ منفی و جریمه هم مزید بر علت شد و البته اخلاق و رفتار مناسبی که با مردم داشتم و راضی بودن مسافرها هم تأثیرگذار بود.

در کشور و استان همدان چند نفر راننده اتوبوس محجبه و خانم داریم؟

در استان همدان و اطراف همدان مثل کرمانشاه، خرم‌آباد و غرب کشور من اولین راننده اتوبوس خانم هستم و در کل کشور اولین راننده اتوبوس باحجاب چادر هستم.

خانم زرینی در مورد واکنش مردم با دیدن شما به‌عنوان راننده اتوبوس و حجاب کامل توضیح بدید؟

برای خیلی‌ها جالب بود و خیلی‌ها هم تعجب می‌کردند که من با داشتن چادر با اتوبوس رانندگی می‌کنم. حتی خیلی‌ها به من می‌گفتند که حجابت کامل است و بدون چادر پشت فرمان ماشین بشین ولی من گفتم من موفقیتم را از چادرم دارم و با این حجاب به خودم می‌بالم و افتخار می‌کنم و من بیشتر قصدم این است که به همه بفهمانم چادر نه جلوی پیشرفت و ترقی را می‌گیرد و نه مشکلی برای من پیش میاورد چون همه‌چیز من چادرم است.

 

1338866

 

وی در مورد انتخاب حجاب چادر می‌گوید: چادر حجابم، نگهبانم، وقارم، افتخارم، امنیتم، ملیتم است و من هیچ‌وقت از چادرم دست نمی‌کشم؛ شاید از شغلی که عاشقش هستم دست بکشم ولی از چادرم هرگز دست نمی‌کشم.

خانم زرینی حتی در هنگام رانندگی با اتوبوس با چادر دیده می‌شود که در این مورد می‌گوید: برای من به لحاظ سبک و سیاق خانواده‌ام چادر چیز غریبی نبود؛ و من واقعاً چادر را دوست دارم اما چادر تنها چند متر پارچه نیست و باید حرمت آن نیز حفظ شود و من همه‌جا با این پوشش می‌روم و سعی می‌کنم جلوتر از پوشش، حیا را حفظ کنم.

به‌عنوان یک بانوی محجبه و الگو از شغلتان راضی هستید؟

من عاشق شغلم هستم و به محجبه بودنم افتخار می‌کنم و خواستم به خیلی از خانم‌هایی که به بهانهٔ پیشرفت حجاب را کنار می‌گذارند بفهمانم که با چادر هم می‌شود در همه کاری موفق شد و به نظر من باحجاب آدم موفق‌تر می‌شود.

از سختی‌های کار رانندگی بگویید؟

چون عاشق شغلم هستم سختی‌های آن‌ها را به جان می‌خرم و متأسفانه فقط یک سری از مردم هستند که به این موضوع حسادت می‌کنند و تلاش می‌کنند که من شغلم را کنار بگذارم ولی من به خاطر شغلم همه حرف‌ها را تحمل می‌کنم وندید می‌گیرم و موانع سر راهم را کنار می‌زنم و به خاطر خواسته‌هایم تلاش می‌کنم تا به آرزوهای خودم برسم.

 

1338864

 

نظر مردم در مورد شما به‌عنوان یک بانوی محجبه و با داشتن شغلی متفاوت و سخت چیست؟

نظر مردم متفاوت است اکثر مردم محبت دارند و تشویق می‌کنند بیشتر به خاطر حجابم و تعداد انگشت‌شماری از مردم بد می‌دانند و میگویند این شغل مردانه است و تعدادی هم حسادت می‌کنند و موانع سر راهم قرار می‌دهند و چشم دیدن موفقیت من را ندارند.

نظر مسافران در برخورد با شما چطور است؟

عالیه و لطف و محبت دارند خیلی هم تشویق می‌کنند اکثر خانم‌ها شماره می‌گیرند که سفر بعد زنگ بزنند و با من سفر کنند و بیشتر به خاطر حجابم خیلی‌ها خوششان می‌آید و تشویق می‌کنند.

از اینکه حجاب برتر و چادر را انتخاب کردید چه حسی دارید؟

افتخار می‌کنم و خیلی حس خوبی دارم چون حجاب کمیت نیست کیفیت است و چون بی‌حجابی باعث خیلی مشکلات و فساد جامعه می‌شود که باید فکری برای این موضوع شود و حجاب جلوی خیلی از مشکلات و فسادها رو می‌گیرد.

حجاب برای یک خانم مثل یک حفاظ است که از خانم محافظت می‌کند چون یک خانم با بدحجابی هر جا برود اکثر مردم نگاه می‌کنند پس مقصر اصلی خود خانم‌هایی هستند که خودشان را با بی‌حجابی تابلویی می‌کنند که همهٔ مردم به آن‌ها نگاه کنند چون از خدا نمی‌ترسند.

سخن پایانی

خانم زرینی در انتها می‌گوید بعضی‌ها شغل من را شغلی می‌دانند که برای زن خوب نیست ولی من عاشق شغلم هستم و خیلی چیزها رو رعایت می‌کنم که هیچ‌کس جرئت ندارد پایش را از گلیمش درازتر کند و یا به من بد نگاه کند چون باحجاب و رفتار و وقارم اجازه این کار را نمی‌دهم؛ شغل من عمومی است و مردانه هم نیست پس لازم نیست کسی پشت سر حرفی بزند چون من فقط خدا و رضایت خدا را در نظر دارم نه حرف مردم را.

انتهای پیام/

دیدگاه شما