تازه های سایت

کد مطلب: 23264
27. خرداد 1394 - 8:53
اهدای اعضای بدن یک دختر 19 ساله نهاوندی که دچار مرگ مغزی شده بود، به 5 بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.
فداکاری دختر نهاوندی به 5 بیمار جان دوباره بخشید+عکس

به گزارش سایت گرو، چند روز پیش خانم گیتی ظفری دختر جوان ساکن روستای فیازمان از توابع بخش مرکزی نهاوند به همراه نامزد خود برای شرکت در یک میهمانی از خانه خارج می‌شوند که در مسیر به دلیل تصادف و برخورد سر دختر به زمین وی را به‌سرعت به بیمارستان منتقل می‌کنند که به علت شدت جراحت وارده به بیمارستانی در شهر ملایر منتقل می‌شود.

این دختر 19 ساله در بیمارستان بنا به تشخیص پزشکان به مرگ مغزی دچار می‌شود و این موضوع به خانواده وی اعلام می‌شود که درنهایت با موافقت آن‌ها برای انجام مراحل اهدای عضو به بیمارستان سینا در شهر تهران منتقل می‌شود.

پس از انتقال به بیمارستان سینا تیم پزشکی، عمل جراحی اهدا عضو را آغاز می‌کنند و درنهایت 5 عضو از اعضای بدن این دختر فداکار را برای پیوند به بیماران نیازمند جدا می‌کنند.

قلب، کلیه‌ها، کبد و ریه، اعضای بدن این دختر فداکار نهاوندی هستند که به بیماران نیازمند زندگی دوباره‌ای بخشید و امروز جنازه این دختر در میان حزن و اندوه مردم روستای فیازمان و روستاهای اطراف به خاک سپرده شد.

بعد از مراسم تشییع‌جنازه به سراغ خانواده این مرحوم رفتیم که در عین ناراحتی و اندوه با ما به گفت‌وگو نشستند و از انگیزه خود برای این کار خداپسندانه گفتند که در ادامه می‌خوانید:

 

*** من باخدا معامله کردم

خام لیلا ظفری مادر مرحوم که از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، درحالی‌که به اطرافیان می‌گفت گریه نکنید من باخدا معامله کرده‌ام، به ما گفت: خدا را شکر می‌کنم که خداوند به من فرزندی داد که با پایان زندگی او جان تازه‌ای به زندگی چند نفر ببخشد.

وی اظهار کرد: گیتی دخترم بسیار دختر محجبه با ایمان و صبور بود و ادب و متانت او برای مردم روستای فیازمان زبانزد بود.

پدر و مادر گیتی ظفری

 

 

ظفری افزود: دخترم خود را برای ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن آماده می‌کرد چون واقعاً عاشق ماه رمضان بود به‌طوری‌که چند روز قبل از مرگش خانه را تمیز کرد و لباس‌هایش را مرتب کرد و وقتی از او علت را پرسیدم گفت: مادر ماه رمضان نزدیک است و ما باید برای ماه مهمانی خدا آماده‌باشیم.

وی که با آرامش عجیبی سخن می‌گفت، ادامه داد: دخترم قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان به خانه بخت برود.

بعد از گفتن این جمله به جهیزیه‌ای که برای دخترش تهیه‌کرده بود اشاره کرد و با حسرت گفت: ولی قسمت نبود که عروسی دخترم را ببینم.

خانم ظفری می‌گوید: به خدا قسم از ته دل می‌گویم که خیلی خوشحالم که الآن قلب دخترم در بدن یک نفر دیگر می‌تپد چون دخترم قلب مهربان و بزرگی داشت.

وی افزود: در بیمارستان که بودیم مادر شهیدی را دیدم که عکس فرزندش را به من نشان داد و به من به دلیل این کار بزرگ تبریک گفت و من هم گفتم که این کار من در مقابل ایثار شما ناچیز است و امیدوارم خدا این کار خیر را از ما قبول کند.

این مادر داغدار اظهار داشت: در لحظه تصمیم‌گیری برای اهدا عضو که خیلی هم سخت بود، فقط به خاطر رضای خدا و به یاد امام حسین(ع) و ائمه اطهار این تصمیم را گرفتیم که از این بابت نیز شکرگزار خداوند هستیم.

آقای حجت ظفری پدر مرحوم گیتی ظفری نیز به خبرنگار ما گفت: داغ جان‌سوز فرزند عزیزم ابدی است ولی بازهم خدا را شکر که مرگ دخترم باعث نجات جان چند بیمار نیازمند شد.

مرحوم گیتی ظفری

 

 

وی می‌گوید: بعد از پایان عمل جراحی یکی از کلیه‌های دخترم را بلافاصله برای پیوند به یک جوان ورامینی آماده کردند که این جوان از وضعیت مالی بسیار بدی رنج می‌برد و توان خرید کلیه را نداشت و در آنجا در عین ناراحتی خدا را شکر کردم.

خواهر این مرحوم نیز در جملات کوتاهی گفت: خواهرم ازلحاظ ایمان بسیار معتقد و ازلحاظ اخلاقی بسیار متین بود و خدا باید کسی را خیلی دوست داشته باشد که مرگش را علت حیات دوباره بخشیدن به چند نفر قرار دهد.

خانم ظفری در پایان می‌گوید: بدون هیچ چشم‌داشت مالی و فقط به خاطر رضای خدا این کار را انجام دادیم ولی از کسانی که اعضای بدن خواهرم در بدن آن‌هاست خواهش می‌کنم به خانه ما در روستای فیازمان بیایند چون مادرم با دیدن آن‌ها احساس می‌کند که گیتی نیز زنده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما