تازه های سایت

کد مطلب: 49869
27. ارديبهشت 1401 - 8:55

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مرحوم حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا اگرچه بیشتر بعنوان یک استاد اخلاق و پژوهشگر دینی در میان مردم و خاصّه نسل جوان شناخته می‌شد اما افکار عمومی باید بدانند که این فقیه بصیر در یک بزنگاه مهم به کمک نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب شتافت و در حمایت از رهبری موضعی اتخاذ کرد که الگوی همه شد.

در فتنه بزرگ و دامنگیر سال ۸۸ که ایران اسلامی در آستانه پرتگاه قرار گرفته بود؛ بیاناتی از استاد فاطمی‌نیا در رسانه‌های کشور پیرامون دفاع از رهبر معظم انقلاب منتشر شد که توانست دل‌های بسیاری را معطوف به حقیقت کند.

و البته این در حالی بود که عده زیادی سر در جیب سکوت فرو برده بودند و لام تا کام چیزی برای دفاع از نظام و رهبری نمی‌گفتند!

فاطمی‌نیا در بخشی از آن بیانات راهبردی که فایل صوتی آن میان مردم دست به دست می‌شد و برخی فتنه‌گران تقلای زیادی کردند تا تکذیب این بیانات را از بیت استاد بگیرند اما شکست خوردند؛ گفته بود:

"بنده روی منبر امام حسین(ع)، در خانه خدا، آن هم در مجلس حضرت زهرا(س) اگر چیزی را یقین نکنم، نمی گویم. بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید.

قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ عز اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی گذرد... –اگر کسی- خدای نکرده با این مرد بزرگ که امروز آبروی اسلام است، عز اسلام است، این فرزند حضرت زهرا (س) بخواهد مخالفت کند، عاقبت بخیر نمی شود؛ حواستان باشد؛ یک چیزی می دانم و می گویم امروز از اوجب واجبات یکپارچگی و تائید حضرت آیت الله خامنه ای است. [۲]

 

*انتشار این سخنان در بحبوحه فتنه ۸۸ در روزنامه کیهان مورد استقبال فراوان مردم و جریانات دانشجویی کشور قرار گرفت و آبی بود بر آتش فتنه‌گران.

جریانات فتنه‌گر تلاش کردند تا با فضاسازی مبنی بر اینکه "جلسه‌ای که استاد در آن سخنان فوق را ایراد کرده ربطی به فتنه ۸۸ ندارد"؛ این کمک بصیرانه به نظام و رهبری را بلااثر کنند غافل از اینکه محتوای سخنان بصیرانه آقای فاطمی‌نیا زمان و مکان نمی‌شناخت و او با هوشمندی در بیان این سخنان و نیز اصرار و تأکیدش بر ماندن بر موضع حمایت از رهبری عملا به مردم و دوستداران خود گفت آنچه که باید می‌گفت.

(ماجرای تقلای فتنه‌گران برای بی‌اثر کردن این سخنان راهبردی را در اینجا بخوانید)

این خوانش تاریخی از سلوک مرحوم فاطمی‌نیا نشان می‌دهد که دین و اخلاق او منفکّ از "جهاد سیاسی" نبود و آقای فاطمی‌نیا در معرکه‌ای که بزرگان زیادی در آن رفوزه شدند اما خوش درخشید و درسی همیشگی به همگان داد.

اینکه جریان فتنه و برخی معدود از "فاطمی‌نیا گوها" به پایمردی آن مرد وارسته در فتنه بزرگ سال ۸۸ اشاره‌ای ندارند و حتی در صدد حذف یا تکذیب آن رخداد هستند نیز از تأملات روزگار ماست...

آقای فاطمی‌نیا در جریان شهادت حاج‌قاسم نیز دستنوشته‌ای مطنطن منتشر کرد و در بخشی از آن ضمن تبریک و تسلیت شهادت آن عزیز به محضر ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری نوشته بود:

"شهید سعید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شخصیت استثنایی وارث بر مالک اشترها و عمارها و میثم ها و دیگر شجاعان و غیوران از اصحاب شاه ولایت امیرالؤمنین صلوات الله علیه بود. این قبیل افراد، روی کره خاکی تنها دل خوشیشان انجام وظیفه و عبودیت است و پیوسته مشتاق عالم بالا هستند".[۳]

گفتنیست، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت ارتحال استاد فاطمی‌نیا از او با آرزوی "رضوان‌ا... علیه" یاد کرده و فرمودند: اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ی تاسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند. [۴]

دیدگاه شما