تازه های سایت

کد مطلب: 48872
6. بهمن 1400 - 7:49
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند توسط کمیته فرهنگی و هنری بیش از ۲۶۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی، مقطع رهایی ملتی است که به مدد الهی و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) بر طاغوت غلبه کرد و پیروز شد.

 وی اظهار داشت: اینک که در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بی گمان حضور، همفکری و همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی هنری و نقش آفرینی و اثر بخشی آنان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های انقلاب تأثیرگذار خواهد بود.

 بحیرایی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی در این ایام گفت: برگزاری مجازی همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های شهرستان، برگزاری جنگ شادی و جشن انقلاب، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی عصر شعر و خاطره و برگزاری مسابقات سرود از جمله این برنامه ها است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ادامه داد: اجرای مسابقات کتاب خوانی، مشاعره، برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری، گفتمان های انقلابی جهت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل جدید از دیگر برنامه‌هایی دهه فجر امسال است.

وی افزود: برگزاری مسابقات در فضای مجازی، اجرای مراسم شعر خوانی، نمایشگاه عکس و فیلم دوران دفاع مقدس و همچنین نمایشگاه های متعدد عکس و هنرهای تجسمی با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی، نواختن سرود و آهنگ‌های انقلابی از جمله عنوان برنامه های این دهه است.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر شهرستان گفت: تجلیل از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی و فعالان قرآنی، برگزاری جشنواره های قرآنی و خوشنویسی، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری در این ایام است.

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های متناسب با ایام مذکور در جشن انقلاب در بیش از 75 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی و برگزاری بیش از 50 مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح شهر و روستا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله عکس، هنرهای تجسمی و کتاب، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی و دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی، غبار روبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی این دهه در نهاوند است.

بحیرایی در پایان اظهار داشت: این برنامه ها با همکاری انجمن های هنری شهرستان اجرا می شود و سعی شده است در برگزاری از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

دیدگاه شما