تازه های سایت

کد مطلب: 45797
29. فروردين 1400 - 20:11
یک روزنامه قطری عدم پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را یک شکست کامل برای کنفدراسیون فوتبال آسیا دانست و نوشت: انگار به ۵۰ سال قبل بازگشته‌ایم!

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،روزنامه «الوطن» قطر در شماره امروز خود مطلبی را علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و سیاست حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان در این فصل منتشر کرده است.

در این مطلب که به قلم دبیر تحریریه روزنامه نوشته شده، آمده است: «شوکه‌ام درست مثل همه که شوکه هستند برای اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چه از طریق ماهواره و حتی از کانال‌های زمینی تلویزیون پخش نمی‌شود! این شگفتی واقعاً تکان دهنده بود. ما در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم که ۲۱ سال از آن گذشته است با این وجود با خبر عدم انتقال و پخش مسابقاتی به بزرگی لیگ قهرمانان آسیا از خواب بیدار می‌شویم. انگار که به ۵۰ سال پیش و بیشتر از آن بازگشته‌ایم. این دوره زمانی است که می‌توان این ایده را پذیرفت که مسابقات وجود دارد و تماشای آن به صورت زنده دشوار است. بزرگترین تورنمنت باشگاهی در قاره آسیا به یک تورنمنت خاموش تبدیل شده است که تا ساعت‌ها بعد از برگزاری و شاید یک روز بعد از آن، هیچکس چیزی نمی‌داند.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «برای بیننده آسیایی این به یک رویا تبدیل شده است که بخش‌هایی از مسابقات را از طریق اینترنت دنبال کند. تردیدی نیست که هر تورنمنتی بدون در نظر گرفتن بزرگی آن، در صورتی که از طریق حق پخش در دسترس نباشد از هر نظر یک تورنمنت ناموفق محسوب می‌شود و این در مورد نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا صدق می‌کند. وقتی بپرسید چه کسی مسئول این مسخره بازی است که باعث شده میلیون‌ها و شاید میلیاردها نفر در قاره آسیا از تماشای بازی تیم‌های خود بر روی صفحه تلویزیون محروم شوند ، پاسخی روشن‌تر از اینکه AFC مسئولش است نمی‌یابید. AFC کسی بود که در ازای انتقال حق پخش مسابقات، مبلغ گزافی را دریافت کرد که حتی کانال‌های ماهواره‌ای بزرگ هم قادر به اجرای خواسته‌های کنفدراسیون آسیا نبودند. نتیجه اش محروم کردن هواداران آسیا از پیگیری تیم‌هایشان بود. بزرگ‌تر از آن این است که مسابقات به اروپا منتقل می‌شود و هواداران آسیایی آن را تماشا نمی‌کنند. هدف از این کار چیست؟»

در پایان این مقاله، روزنامه الوطن سیاست‌های بازاریابی AFC را به باد انتقاد گرفته و بر بهانه‌های این نهاد برای عدم انتقال حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تاخته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حق پخش مسابقات را در اختیار گرفته است. تاکنون شرکت‌های بسیار کمی از جمله شرکت ورزش عربستان (پخش از طریق اینترنت) موفق شده حق پخش مسابقات را بخرد و چند شرکت اروپایی هم این رقابت‌ها را خریداری کرده‌اند.

 
منبع: مهر

دیدگاه شما