تازه های سایت

کد مطلب: 43192
25. شهريور 1399 - 15:22
هر ارگانی در بدن از جمله قلب، ماهیچه ها و کلیه ها برای عملکرد درست به منیزیم نیاز دارند. منیزیم به تنظیم سطوح کلسیم کمک کرده و با تولید انرژی در بدن مرتبط است

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مردان روزانه به ۴۲۰ میلی گرم از منیزیم نیاز دارند، درحالیکه میزان موردنیاز این ماده معدنی برای بانوان ۳۲۰ میلی گرم است. وجود ماده معدنی کلسیم در بدن نیز اطمینانی برای عملکرد درست اعصاب، ماهیچه ها و قلب است. همچنین میزان مصرف روزانه توصیه شده برای کلسیم ۱۰۰۰ میلی گرم بوده که به حفظ قدرت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. به دلیل اینکه بدن برای عملکرد درست به کلسیم و منیزیم نیاز دارد، بنابراین کمبود این موادمعدنی علائم خاصی را به همراه خواهد داشت.
 
سندرم پای بی قرار
 
سندرم پای بی قرار یک اختلال عصبی بوده که از علائم کمبود منیزیم در بدن است. در این شرایط تکان دادن پاها می تواند احساس ناخوشایند موجود در پاها از جمله سوزش، مورمور، گزگز، کشش، سوزن سوزن شدن و درد را کمی آرام کند. این علائم معمولا در حالت استراحت و عدم فعالیت و همچنین در شب تشدید می شود. گاهی اوقات در بازوها نیز این علائم را تجربه خواهید کرد.
 
اختلالات خواب
 
عدم مصرف ماده غذایی منیزیم در رژیم غذایی منجر به بی خوابی خواهد شد. علائم بی خوابی شامل مشکل در به خواب رفتن، نخوابیدن، بیداری طولانی مدت در شب، سطوح انرژی پایین در طول روز، استفاده از قرص خواب و مکمل برای خوابیدن است. بی خوابی منجر به اختلالات روحی، کاهش انرژی و عدم توانایی در انجام امور روزانه می شود.
 
ضربان نامنظم قلب
 
کمبود منیزیم و همچنین کلسیم می تواند منجر به ضربان نامنظم قلب معروف به آریتمی شود. تغییر در توالی طبیعی تکانه های الکتریکی با ابتلا به آریتمی در ارتباط است. زمانیکه قلب ضربان درستی نداشته باشد، قادر به پمپاژ خون غنی از اکسیژن به سایر اندام های بدن نخواهد بود. این عدم توانایی قلب برای پمپاژ موثر خون می تواند موجب آسیب به قلب، ریه و سایر اندام های بدن شود.
 
سایر علائم
 
عدم دریافت کافی کلسیم می تواند موجب تشنج شود. لرزش بسیار سریع بدن می تواند نشانه ای از وجود تشنج باشد که در این شرایط ماهیچه ها به کرات منقبض و منبسط می شوند. از علائم دیگر کمبود کلسیم می توان به بی حسی و سوزن سوزن شدن در انگشتان دست اشاره کرد. همچنین عدم مصرف میزان توصیه شده روزانه کلسیم برای مدت زمانی طولانی می تواند باعث افزایش خطر شکستگی های استخوانی، پوکی استخوان و حتی کاهش تراکم استخوان شود.

منبع: بهداشت نیوز

دیدگاه شما