تازه های سایت

کد مطلب: 42327
21. تير 1399 - 8:44
مقام‌های سازمان جهانی بهداشت جمعه گفته‌اند بعید است کشورها بتوانند فعلاً ویروس کرونای جدید را ریشه‌کن کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت جمعه گفت «بسیار بعید» است کشورها بتوانند ویروس کرونای جدید را در حال حاضر ریشه‌کن کنند.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی» این مقام‌ها همچنین تأکید کرده‌اند ممکن است کشورها با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا برخی از قوانین تعطیلی را برگردانند.

«مایک رایان»، مدیرعامل برنامه امور اضطراری سلامت در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت با آنکه برخی از کشورها اقدامات موثری برای کنترل شیوع این ویروس انجام داده‌اند همیشه این خطر وجود دارد که ویروس بتواند با وارد شدن از کشورهای دیگر به سرعت گسترش پیدا کند.

وی گفت: «در وضعیت فعلی، بسیار بعید است که بتوانیم این ویروس را ریشه‌کن یا نابود کنیم. شاهد بوده‌ایم برخی کشورهایی که توانسته‌اند شیوع ویروس را به صفر یا نزدیک به صفر برسانند مجدداً آن را از کشوری دیگر وارد کرده‌اند. بنابراین، خطر همیشه هست.»

این سازمان روز گذشته هم رسماً اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

دیدگاه شما