تازه های سایت

کد مطلب: 39715
14. آذر 1398 - 8:37
کلید به جا مانده از مردی که جسد وی در مشهد به آتش کشیده شده بود، قفل معمای این پرونده جنایی را گشود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شب نوزدهم آبان راننده یک دستگاه وانت که از زمین های کشاورزی بازمی گشت، با بقایای جسد انسانی در منطقه کشف رود مشهد روبه رو شد که توسط فرد یا افراد ناشناس به آتش کشیده شده بود. دقایقی بعد با گزارش این حادثه به پلیس ۱۱۰، بلافاصله قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) عازم محل جنایت شد و به تحقیق در این باره پرداخت. در بررسی های مقدماتی مشخص شد که حدود ۱۵ متر بالاتر از محل کشف استخوان های جسد یک مرد میان سال، آثار سوزاندن جسد وجود دارد. در ادامه تحقیقات میدانی، دو دسته کلید به همراه یک سگک کمربند و پاشنه کش فلزی مربوط به مقتول در تاریکی شب درخشید که نور این اشیای فلزی از چشمان تیز بین قاضی ویژه قتل عمد دور نماند!

با جمع آوری آثار به جا مانده از این جنایت هولناک، تحقیقات گسترده در حالی آغاز شد که خبر کشف جسد سوخته در منطقه کشف رود مشهد روز بعد در صفحه حوادث روزنامه خراسان به چاپ رسید. در این میان چندین نفر که گم شده ای داشتند با پلیس آگاهی خراسان رضوی تماس گرفتند اما یکی از تماس ها توجه افسر پرونده را به خود جلب کرد. جوانی که با پلیس تماس گرفته بود در میان بیان مشخصات   مرد ۵۴ ساله گفت: عموی من همیشه دو دسته کلید به همراه پاشنه کش فلزی در جیب خود داشت. این سرنخ به شناسایی هویت جسد انجامید و مشخص شد که مقتول در شهرستان کاشمر تاجر کشمش بوده است. وقتی کارآگاهان به منزل مرد مذکور رفتند و کلید کشف شده را وارد قفل در حیاط کردند ناگهان قفل چرخید و بدین ترتیب هویت جسد مشخص شد. کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) و با راهنمایی ها و دستورات ویژه قاضی احمدی نژاد به عملیات اطلاعاتی خود ادامه می دادند به سرنخ هایی از یک خودروی تویوتا هایلوکس رسیدند که مرد تاجر سوار بر آن از کاشمر راهی مشهد شده بود!

  ادامه تحقیقات در این پرونده پیچیده جنایی نشان داد که بعد از پیدا شدن جسد مقتول، مبلغی از حساب وی با دستگاه پوز از یک درمانگاه معروف در کاشمر برداشت شده است. این گونه بود که پای زنی به نام «ف-ف» که مالک درمانگاه اجاره ای مذکور بود به میان آمد. این زن با صدور دستوری از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با هماهنگی دادستان کاشمر به اداره آگاهی این شهرستان فراخوانده شد و سپس با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس رنجبر (بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب کاشمر) به مشهد انتقال یافت. این زن مدعی بود که هیچ شناختی از مقتول ندارد واو را نمی شناسد ولی در عین حال اعتراف کرد: خودروی تویوتا را از این فرد (مقتول) خریده بودم و قرار بود سیزدهم آبان آن را به نام من سند بزند که دیگر گوشی اش خاموش شد و برای انتقال سند به کاشمر نیامد و من نگران او شدم!

همین جمله کافی بود تا قاضی احمدی نژاد دستور بازداشت وی را صادر کند. از سوی دیگر تحقیقات غیرمحسوس از آشنایی «ف-ف» (زن ۳۸ ساله) با مرد تاجر در کاشمر حکایت داشت به همین دلیل بررسی های تخصصی توسط سرهنگ نجفی (افسر پرونده) وارد مرحله جدیدی شد. در این اثنا نیز سرنخی از یک جوان ۲۵ ساله به دست آمد که ارتباطی پنهانی با «ف-ف» داشت. بنابر گزارش خراسان، در نهایت با دستگیری بهروز (جوان ۲۵ ساله) در مشهد، متهمان با یکدیگر روبه رو شدند اما باز هم تناقض گویی ها همچنان ادامه داشت تا این که روز گذشته، قاضی احمدی نژاد عازم پلیس آگاهی شد و تا عصر در کنار کارآگاهان به تحقیق از متهمان پرداخت. مقام قضایی که از شگردهای فنی برای کشف راز این جنایت هولناک بهره می برد با طرح سوالات پیچیده قضایی به گونه ای متهمان را در تنگنای اطلاعاتی قرار داد که به ناچار هر دو متهم لب به اعتراف گشودند و راز این جنایت وحشتناک را فاش کردند.

زن ۳۸ ساله گفت: او را به بهانه تهیه سفته برای تسهیلات بانکی به منزلم در کاشمر کشاندم و با خوراندن شربت آلوده به قرص او را بیهوش کردم سپس با همدستی بهروز پیکر بی رمق او را به یک خانه باغ در مشهد بردیم و دست و پایش را با زنجیر بستیم تا این که فوت کرد بعد از آن هم از ترس لو رفتن ماجرا به همراه بهروز، جسد او را در انتهای توس ۹۱ به آتش کشیدیم.

 در پی اعترافات صریح متهمان این پرونده در حضور قاضی علی اکبر احمدی نژاد، بررسی های تخصصی تر برای افشای زوایای پنهان این جنایت ادامه یافت و به بدین ترتیب کلید جا مانده در صحنه جرم، قفل این قتل هولناک را گشود!

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاه شما