تازه های سایت

کد مطلب: 33556
21. آبان 1396 - 15:12
شب گذشته گروهی از لبنانی ها تصاویر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را در شهر طرابلس و مناطق شمالی لبنان به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «الرأی الیوم»، تصاویر و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد شب گذشته شماری از شهروندان لبنانی تصاویر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را در شهر طرابلس و مناطقی در شمال لبنان به آتش می کشند.

در پی این ماجرا «نهاد مشنوق» وزیر کشور لبنان در تماس با مسئولان این منطقه از آنها خواسته تمام تصاویر مربوط به محمد بن سلمان را از خیابان ها برداشته تا شاهد اقدامات مشابه نباشد. وزیر کشور لبنان در صفحه توییتر خود هم به آتش زدن تصاویر بن سلمان واکنش نشان داد و گفت که در این برهه حساس چنین اقداماتی مشکوک است و در راستای سیاست بحرانی تر کردن اوضاع صورت گرفته و برخی جریان ها از این طریق می خواهند کشور را وارد بحران تازه ای کنند.

وی همچنین تأکید کرده که این اقدامات نشان دهنده احساس همه مردم طرابلس نسبت به مسئولان سعودی نیست و گفت که از مسئولان امنیتی خواسته است عاملان این اقدامات را شناسایی و بازداشت کنند.

در پی این ماجرا شب گذشته مانند یک هفته گذشته فضای مجازی به میدان جنگ کاربرهای لبنانی و عربستانی تبدیل شده بود، در حالی که شماری از کاربران سعودی خواستار اخراج اتباع لبنانی از عربستان شده بودند، لبنانی ها هم تهدیدهای عربستان علیه بیروت را به سخره گرفته بودند. بعد از استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان و باقی ماندن مشکوک او در عربستان، فضای مجازی به میدانی برای تقابل عربستانی ها و لبنانی ها تبدیل شده است.

دیدگاه شما