تازه های سایت

کد مطلب: 22290
3. آبان 1393 - 13:08
رویارویی حساس پرسپولیس با تیم حمید استیلی برای جبران ناکامی در لیگ، نبرد دوباره تیم مجید جلالی با تراکتورسازی در کرج، تقابل گسترش با پدیده در کمتر از یک ماه، کار سخت پیکان در ساری و برگزاری دو دیدار جذاب در جنوب کشور، از مهمترین اتفاقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی است.

به گزارش سایت گرو به نقل از مهر، روز نخست از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود که در این بین 12 تیم لیگ برتری و 4 تیم دسته اولی برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام برابر رقیبان خود به میدان می‌روند. در زیر بصورت مختصر به این دیدارها می‌پردازیم:

گسترش فولاد تبریز - پدیده مشهد
هنوز یک ماه از آخرین رویارویی دو تیم نگذشته است، جایی که گسترش در هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه خانگی با یک گل مغلوب پدیده شد، شکستی که باعث جدایی مهدی تارتار و انتخاب فراز کمالوند به عنوان سرمربی این تیم شد.

حالا امروز دو تیم باردیگر برابر هم صف آرایی می‌کند، آنهم در مسابقه‌ای که برنده آن به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود می‌کند و بازنده راه بازگشتی ندارد. پدیده که در مرحله قبلی به سختی از سد تیم خونه به خونه گذشت، برای تکرار آن برد به تبریز آمده اما گسترشی‌ها پس از شکست چند روز پیش در لیگ مقابل صبا، در اندیشه پیروزی در این بازی و جبران آن ناکامی هستند.

سایپا البرز - تراکتورسازی تبریز
رویارویی مجید جلالی با تراکتورسازی تبریز، باز هم در کمتر از یک ماه دوباره تکرار می‌شود. تراکتور صدرنشین لیگ که مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی است، 11 مهرماه در همین ورزشگاه انقلاب کرج با یک گل سایپا را شکست داد. مسابقه‌ای که در گرد و خاک شدید هوا برگزار ولی بسیار جذاب و دیدنی بود.

روز یکشنبه این دو تیم درحالی برابر هم صف آرایی می‌کنند که بازیکنان سایپا به خاطر پیروزی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در شرایط روحی بسیار خوبی قرار دارند و تراکتورسازی‌ها به دلیل شکست از پیکان در خانه، تا حدودی افت روحی داشته‌اند.

با توجه به شرایط بهتر جدول جام حذفی برای این دو تیم، باید دید در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله، سایپا به روند خوبش در فصل جاری ادامه می‌دهد و یا قهرمان فصل پیش جام حذفی، گامی بلند برای رسیدن به مراحل پایان جام بر خواهد داشت.

صنعت ساری - پیکان تهران
حذف کردن ملوان در ضربات پنالتی در دیداری که حواشی بسیاری داشت، باعث شد صنعت ساری در این مرحله جام حضور داشته باشد. آنها حتی در قرعه‌کشی هم خوش شانس بودند تا دوباره میزبان شوند و فردا در خانه پذیرای پیکان تهران باشند.

این تیم دسته دومی که می‌خواهد همچنان یکی از شگفتی‌سازان جام حذفی باشد، فردا به مصاف پیکانی می‌رود که به خاطر پیروزی هفته جاری در زمین تراکتورسازی، از نظر روحی - روانی در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و به فکر صعود به مرحله بعد است. پیکانی‌ها هم که نیمه پائین جدول قرار دارند، فرصت رسیدن به فینال در این بخش را دارند، پس نمی‌خواهند این شانس را به راحتی از دست بدهند.

صنعتی خوزستان - ذوب‌‎آهن اصفهان
جدال دو تیم پائین جدولی لیگ برتر در جام حذفی، یک اتفاق جالب است، دو تیمی که در هفته پنجم لیگ هم در اهواز برابر هم به میدان رفتند اما آن مسابقه با تساوی به پایان رسید. در این بین صنعتی علاقه زیادی دارد، در جام حذفی موفق باشد اما ذوب‌آهنی‌ها انگیزه بیشتری نسبت به صنعتی دارند، زیرا چند سال پیش با قهرمانی در جام حذفی به آسیا رسیده و افتخارات بزرگی را بدست آوردند.

حال باید دید در نبرد تیم‌های ناکام در لیگ، کدام تیم‌ می‌تواند به مرحله بعدی نزدیک‌تر شود و اگر اتفاق خاصی نیفتند، در مرحله بعدی به مصاف برنده دیدار استقلال تهران با پارسه تهران برود که احتمال برنده آن بازی استقلال است.

پرسپولیس تهران - راه‌آهن تهران
نبرد دوباره "حمید"های پرسپولیسی. این هم یک دیدار تکراری است و دو تیم در کمتر از 40 روز، دوباره برابر هم به میدان می‌روند. مسابقه قبلی نخستین برد پرسپولیس با هدایت حمید درخشان را رقم زد و باعث آرامش موفقتی این تیم سرخپوش شد و حالا بار دیگر حل گره مشکلات پرسپولیس به بردن راه‌آهن بستگی دارد.

پرسپولیس که در دو هفته گذشته لیگ برتر، دو شکست مقابل سپاهان در اصفهان و سایپا در تهران را متحمل شده، برای جبران این ناکامی و جلوگیری از حذف زودهنگام از جام حذفی که حاشیه بزرگ دیگری را برای این تیم بوجود می‌آورد، باید مقابل راه‌آهن پیروز شود.

از سوی دیگر هم تیم حمید استیلی، پس از 6 هفته ناکامی در لیگ، با بردن سپاهان اصفهان در تهران به آرامش نسبی رسیده و بازیکنان آن برای رویارویی با پرسپولیس کاملا آماده هستند. در چنین وضعیتی باید دید استیلی با بردن و حذف کردن پرسپولیس مشکلات این تیم را بیشتر می‌کند و یا درخشان با پیروزی مقابل تیم استیلی، شرایط بهتری را بدست خواهد آورد.

البته هنوز بر سر محل برگزاری این مسابقه حرف و حدیث وجود دارد، زیرا طبق قرعه کشی پرسپولیس میزبان شده است و باید بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما مسئولان سازمان لیگ، ورزشگاه تختی را به عنوان محل برگزاری این دیدار معرفی کردند. البته تا عصر امروز این ابهام هم برطرف خواهد شد.

نفت مسجدسلیمان - گل‌گهر سیرجان
نفتی‌ها که با بازگشت بهروز مکوندی روزهای خوبی را سپری می‌کنند، در این بازی میزبان یکی از شگفتی‌سازان لیگ برتر هستند. مسجد سلیمانی‌ها در خانه نمی‌خواهد فرصت صعود به مراحل بالاتر جام حذفی را از دست بدهند و بهروز مکوندی هم قصد دارد سومین بردش را در چهارمین بازی که هدایت دوباره این تیم را برعهده گرفته، بدست آورد.

در سوی دیگر میدان، گل‌گهری‌ها پس از حذف کردن سپاهان از رقابت‌های جام حذفی، دوست دارند به شگفتی‌سازی خود در این جام ادامه داده و فرصت رویارویی با یک تیم لیگ برتری دیگر در این جام را به راحتی از دست ندهند.

برنامه کامل دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
یکشنبه - 04/08/93
* گسترش فولاد تبریز - پدیده مشهد، ساعت 14، ورزشگاه اختصاصی گسترش
* سایپا البرز - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه انقلاب کرج
* صنعت ساری - پیکان تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه متقی ساری
* صنعتی خوزستان - ذوب‌‎آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس تهران - راه‌آهن تهران، ساعت 16:40، ورزشگاه تختی تهران
* نفت مسجدسلیمان - گل‌گهر سیرجان، ساعت 16:55، ورزشگاه شهیدمحمودی مسجد سلیمان

دوشنبه - 085/08/93
* استقلال تهران - پارسه تهران، 16:40، ورزشگاه آزادی تهران
* نفت تهران - شهرداری اردبیل، ساعت 16:40، ورزشگاه تختی تهران

همچنین برنامه ادامه مسابقات جام حذفی هم به شرح زیر است:
مرحله یک‌چهارم نهایی:
* بازی شماره یک: برنده دیدار استقلال تهران - پارسه تهران با برنده مسابقه صنعتی خوزستان - ذوب‌‎آهن اصفهان
* بازی شماره 2: برنده دیدار نفت مسجدسلیمان - گل‌گهر سیرجان با برنده مسابقه پرسپولیس تهران - راه‌آهن تهران
* بازی شماره 3: برنده دیدار نفت تهران - شهرداری اردبیل با برنده مسابقه صنعت ساری - پیکان تهران
* بازی شماره 4: برنده دیدار گسترش فولاد تبریز - پدیده مشهد با برنده مسابقه سایپا البرز - تراکتورسازی تبریز

مرحله نیمه نهایی:
* بازی شماره 5: برنده بازی شماره یک - برنده بازی شماره 2
* بازی شماره 6: برنده بازی شماره 3 - برنده بازی شماره 4

دیدار فینال:
* برنده بازی شماره 5 - برنده بازی شماره

دیدگاه شما