تازه های سایت

کد مطلب: 22240
30. مهر 1393 - 11:56
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: همزمان با آغاز ماه محرم جوانان نهاوندی 250 مسجد، تکیه و حسینیه را برای عزاداری امام حسین(ع) و 72 یار با وفایش غبار روبی و سیاه پوش می کنند.

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، اظهار کرد: این کار به صورت یک رسم دیرینه در شهر و روستاهای نهاوند هرسال یک هفته مانده به آغاز ماه محرم با حضور جوانان، روحانیون و پیر غلامان در 250 مسجد، تکیه و حسینیه انجام می شود و این نشان از علاقه  و عشق مردم نهاوند به امام حسین(ع) است.

وی افزود: مساجد و حسینیه ها به‌ عنوان مهمترین پایگاه های فرهنگی و مذهبی در جهت مقابله با شبهه های عقیدتی، فکری، هجمه جنگ نرم  دشمن  و تقویت روحیه معنوی و   فرهنگی، نسل جوان و نوجوان و جذب آنها به سمت و سوی برنامه های مذهبی بسیار موثر است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، و هیئت های مذهبی در ماه محرم  ویژه برنامه های  مناسبی شامل سخنرانی ، عزاداری ،قرائت  زیارت عاشورا در 250 نقطه  شهری و روستای در نهاوند انجام  می شود.

 وی بیان کرد: همچنین به مناسبت ماه محرم  بیش از 130 روحانی اعزامی از قم و سایر حوزه های علمیه جهت انجام فریضه نماز جماعت و بیان مسائل شرعی در این ماه به سطح روستا ها و نقاط مختلف شهری اعزام می شوند.

گروسی اظهار کرد: برگزاری جلسه های گفتمان با موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی، تشکیل انجمن های مشاوره ای، تشویق نسل جوان و نوجوان به سمت برنامه های فرهنگی مساجد و استفاده از ظرفیت روحانیان مستقر در جهت تشریح احکام اسلامی در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های ماه محرم امسال در مساجد نهاوند است.

وی گفت: امسال برای اولین بار 50 هیئت مذهبی بانوان در زینبیه و تکایا ویژه برنامه های مذهبی شامل عزاداری، سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا را ساماندهی و برگزار می کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: تا کنون حدود از 35 هیئت مذهبی ویژه با نوان از این اداره مجوز دریافت کرده اند که تا سال آینده پیش بینی می شود تعداد هیئت مذهبی بانوان نهاوندی به بیش از 50 هیئت برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر جریان های رسانه ای صهیونیستی علیه امت اسلامی در حال تغییر دادن ذائقه‌ ، نگرش‌ دینی، مذهبی و سبک زندگی اسلامی مردم  بر اساس رویکرد غربی و فرهنگ ابتذال هستند که حضور در برنامه هایی مانند ماه محرم  می تواند نقشه های آنها را خنثی کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما