تازه های سایت

کد مطلب: 21108
5. شهريور 1393 - 23:54
معاون پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش و پرورش نهاوند گفت: مناسب بودن سرویسهای مدارس نقش مهمی در رضایت خاطر اولیا در طول سال تحصیلی ایفا می کند.

خبرگزاری فارس: سرویس مدارس در جاده‌های سنگلاخی

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی در اولین کارگروه سرویسهای حمل و نقل مدارس در محل آموزش و پرورش نهاوند افزود: با توجه به اینکه اولیاء دانش آموزان برای پیدا کردن سرویس مناسب همواره با دغدغه روبرو می باشند لذا کارگروه حمل و نقل مدارس این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است .

وی افزود: اگر سرویسهای حمل و نقل مدارس در چارچوب قانون نباشند خسارتهای جبران ناپذیری متوجه دانش آموزان می شود که می تواند علاوه بر خانواده ها نظام تعلیم و تربیت را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد .

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش و پرورش نهاوند استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدارس را در این زمینه مهم خواند و گفت: انجمن های اولیاء و مربیان مدارس بازوان خوبی برای آموزش و پرورش هستند که بخش مهمی از ساماندهی سرویس مدارس بر عهده آنان است لذا لازم است از پتانسیل آنان استفاده های لازم را برد.

وی با تاکید بر رعایت قانون در سرویسهای حمل و نقل مدارس افزود: طبق آئین نامه اجرایی مسئولیت ساماندهی سرویسهای حمل و نقل و تعیین نرخ آن برعهده کمیته ای متشکل از نماینده سازمان حمل و نقل ، شهرداری ،فرمانداری ، نماینده مدیران مدارس ، پلیس راهور وانجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش می باشد که لازم است در این زمینه برنامه ریزی دقیقی را اعمال کنند.

سلگی احراز صلاحیت اخلاقی رانندگان و سالم بودن سرویسهای حمل و نقل را از دیگر نکات مهم ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه روزانه دانش آموز دو بار از سرویسهای مدارس استفاده می کند لذا رانندگان سرویسها باید از صلاحیت اخلاقی لازم برخوردار بوده و توسط مراجع ذیصلاح مورد تائید قرار گیرند .

وی افزود: علاوه بر این لازم است به منظور تامین سلامتی دانش آموزان و جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه سرویسهای دانش آموزی به لحاظ فنی توسط پلیس راهور مورد تائید قرار گرفته و سایر موارد مانند نظافت و بهداشت سرویس نیز مد نظر قرارداشته باشد.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش و پرورش نهاوند بر نصب برچسب و آرم ویژه برای سرویسهای مدارس تاکید کرد و گفت: برای رعایت استانداردهای مد نظر لازم است که برچسب و آرم ویژه روی تمامی سرویسهای دانش آموزی نصب شود که در این ارتباط لازم است قبل از صدور برچسب توسط مراجع ذیصلاح موارد فنی وسیله نقلیه مورد تائید قرار گرفته باشد.

وی رعایت ظرفیت وسیله نقلیه را ضروری خواند و گفت: بعضا مشاهده می شود که سرویسهای مدارس اقدام به سوار نمودن دانش آموزان بیش از ظرفیت موجود می نمایند که همین مساله مخاطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود .

سلگی همچنین گفت: علاوه بر این موضوع گرفتن بیش از دوسرویس توسط هر وسیله نقلیه ممنوع می باشد زیرا باعث تعجیل در رفت وآمدها و اخلال در رسیدن به موقع دانش آموزان به مدرسه دارد.

قابل ذکر است که در حال حاضر بیش از 23 هزار نفر دانش آموز در مدارس نهاوند مشغول به تحصیل می باشند که بیش از دو هزار و 500 نفر آنها در مدارس شهر از سرویسهای شهری استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما