تازه های سایت

کد مطلب: 20323
1. مرداد 1393 - 13:28
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: عملیات برداشت 24 هزار تن گوجه از مزارع شهرستان نهاوند آغاز شد.

گوجه فرنگی

احد ظفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: به طور متوسط از هر هکتار مزرعه گوجه 60 تن برداشت می شود که پیش بینی می شود تا اواخر مهرماه 24هزارتن گوجه مرغوب صیفی کاران نهاوندی روانه بازار فروش شود.

ظفری افزود: از زیر کشت اراضی نهاوند  محصولات جالیزی است و شهرستان نهاوند در تولید این محصولات رتبه نخست در استان را داراست.

وی گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت گوجه فرنگی 24 هزار تن از مزارع صیفی نهاوند چیده و روانه بازار شود.

 مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت ۲۴هزار تن گوجه فرنگی از ۴۰۰ هکتار از مزارع نهاوند آغاز و تا آخر مهرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود : 800 نفربه طور مستقیم و 4هزار نفر نیز غیر مستقیم در بخش تولید محصولات جالیزی نهاوند اشتغال دارند که در مجموع بیش از 130 هزار تن انواع خیار، گوجه، بادمجان، فلفل دلمه ای و کدو تولید که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به کشورهای همسایه هم چون عراق صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: بیش از70درصد سطح زیر کشت محصولات جالیزی از سیستم آبیاری قطره‌ای به صورت نواری یا تیپ استفاده می‌کنند که این کار حاصل تلاش ترویجی مهندسان امور زراعت و باغبانی این اداره است.

ظفری بیان کرد: بیشترین مناطق تولید صیفی در شهرستان نهاوند در بخش گیان، خزل، زرین‌دشت و روستاهای جعفرآباد، شعبان، جهان‌آباد، تکه، حسین‌آباد و فهرومند است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت قیمت پایین محصولات و هزینه‌های بالایی مانند کرایه ماشین، کارگر و کمبود صنایع تبدیلی 50 هکتار سطح زیر کشت کاهش یافت است.

وی عنوان کرد: سال گذشته صیفی‌کاران نهاوندی با بیش از 1000هکتار سطح زیر کشت خیار، گوجه‌فرنگی، بادمجان، هندوانه و فلفل دلمه‌ای، 65 هزار تن خیار، 19 هزار تن گوجه‌فرنگی، 16 هزار تن بادمجان و 10 هزار تن هندوانه و فلفل دلمه‌ای تولید کردند.

دیدگاه شما