تازه های سایت

کد مطلب: 20284
30. تير 1393 - 10:56
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: عمليات احداث کانال آب کشاورزی روستای دهبوره نهاوند در سال جاری آغاز ميگردد.

869601473

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرماندار نهاوند در ادامه بررسی مشکلات روستاهای نهاوند به همراه چند تن از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ضمن بازديد از سطح روستای دهبوره از نزديک با مردم اين روستا به گفتگو پرداخت و مشکلات آنها را بررسی کرد.

امامعلی عبدالملکی سپس در مسجد این روستا و در جمع مردم گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارايی ها اعتبار مناسبی برای احداث کانال آب کشاورزی روستای دهبوره در نظر گرفته شده که تا پايان سال جاري به بهره برداری خواهد رسيد.

وی با تقدير از همت مردم روستای دهبوره به خاطر توجه به تعريض کوچه ها ، جدول کشی وساماندهی روستا بدون حمايت دولت گفت: به پاس همت والای مردم روستای دهبوره امسال بهسازی روستای دهبوره را از محل اعتبارات ملي آغاز می کینیم.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر کشور درگير بحران آب است و کشاورزان بايد با استفاده از تسهيلات85%بلاعوض دولت نسبت به تغيير سيستم آبياری غرقآبی به سيستم آبياری قطره ای و تحت فشار اقدام نمايند.

وی با اشاره به کاهش 12 متر و 80 سانتي متری سطح سفره های زير زمينی شهرستان گفت: براي جلوگيری از کاهش بيشتر سفره هاي زير زمينی پاييز امسال 279 حلقه چاه عميق غير مجاز را مسدود خواهيم کرد.

عبدالملکی در خصوص مشکل تلفن ثابت منازل روستا از بخشدار مرکزی خواست براي حل مشکل پيگيری لازم را انجام دهد.

در ادامه اين ديدار سيد رضا سلامتی بخشدار مرکزی نهاوند از مردم روستای دهبوره خواست نسبت به بیمه نمودن خود از طريق بيمه روستائی اقدام نمايند.

وی گفت: در بخش مرکزی سه کارگزار در روستاهای جهان آباد، وهمان و دهفول عمليات بيمه روستائيان را در بخش مرکزی انجام می دهند.

بخشدار مرکزی با اشاره به اينکه کشاورزان با پرداخت سالانه بين 120 هزار تا300 هزار تومان ميتوانند خود را بيمه کنند گفت: دولت نيز دوبرابر واريزی کشاورزان به ازای هر کشاورز هزينه بيمه را تقبل نموده است و کشاورزان با بيمه نمودن خود ميتوانند همچون کارمندان از خدمات بيمه بازنشستگی و مستمری بيگری استفاده نمايند.

روستای دهبوره با جمعيتی بالغ بر 820نفر از توابع بخش مرکزی نهاوند است.

دیدگاه شما