تازه های سایت

کد مطلب: 18550
2. ارديبهشت 1393 - 8:33
پایگاه خبری گرو: رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نهاوند از تدوین طرح جامع ترافیکی این شهرستان خبر داد.
زنگنه راهنمایی
به گزارش پایگاه خبری گرو، نعمت الله زنگنه گفت: مهمترین مشکل حوزه ترافیکی نهاوند مربوط به حد فاصل میدان شریعتی تا انتهای خیایبان 17 شهریور است که این بار سنگین ترافیکی مزید بر علت چند واقعه است.
وی افزود: هدف از تدوین و اجرای طرح جامع ترافیکی نهاوند تسهیل در خدمت رسانی به خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، عبور و مرور همشهریان و کاهش بار ترافیکی مرکز شهر نهاوند است.

 

وی گفت: وجود تمامی مراکز خدماتی و درمانی، مراکز خرید و نیازهای روزمره مردم، واقع شدن اکثر بانکها در این منطقه و تمرکز امکانات و خدمات شهری در این محدوده باعث بار سنگین ترافیکی شده است.

 

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نهاوند عنوان کرد: برای رفع این موانع و ایجاد ترافیک روان در این محدوده باید نسبت به نصب پل عابر پیاده مکانیزه در چهار راه ابوذر و آزادگان اقدام شود و مسئولان مربوطه نسبت به انتقال مراکز بهداشتی و درمانی، خرید و بانکها به نقاط دیگر شهر نهاوند اقدام کنند.

 

نعمت اله زنگه بیان داشت: جانمایی غلط ایستگاه های تاکسی و  رفع هندسی برخی از معابر و خیابانهای نهاوند به همراه نصب تابلو ها و علائم پلیسی از دیگر اقدامات موثر برای کاهش بار ترافیکی مرکز شهر نهاوند است.

 

زنگنه افزود: وضعیت روکش آسفالت معابر و خیابانهای شهر نهاوند نیز مناسب نیست و این عامل مهم و اساسی در ترافیک سطح شهر نهاوند محسوب می شود.

 

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر افزایش شمار وسائل نقلیه باعث شده تا ترافیک در مرکز نهاوند به عنوان یک معضل جدی مطرح شود و به رغم  اقدامات و کارهای صورت گرفته، مشکل ترافیک نهاوند حل نشده باقی بماند.

 

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نهاوند اظهار داشت: خیابان های هسته مرکزی نهاوند 50 سال قبل طراحی و اجرا شده اند و تاکنون شاهد هیچ تغییر و تحولی نبوده و در حال حاضر جوابگوی تردد وسائل نقلیه مرکز شهر نیستند و به همین دلیل است که معضل ترافیک در چند سال اخیر در نهاوند خودنمایی می کند.

 

نعمت اله زنگه اصلاح هندسی معابر را برای نشان دادن کار و جلب اعتماد مردم ضروری دانست و اظهار داشت: تشکیل کمیته آموزشی توجیه ترافیک در تمام اقشار ضرورت دارد چرا که انجام اقدامات سنتی در این زمینه کفایت نمی کند.

 

دیدگاه شما