تازه های سایت

کد مطلب: 18491
30. فروردين 1393 - 10:55
پایگاه خبری گرو: رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند برای تکمیل کادر سازمانی خود با کمبود 90 پرستار و بهیار مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس سلگی درگفت و گو با خبرنگار ما گفت: بیمارستان آیت الله علیمرادیان با کمبود 90 پرستار و بهیار برای تکمیل کادر درمانی مواجه است که این مساله باعث شده آنگونه که شایسته است به مردم خدمات رسانی مناسب انجام نشود.

وی با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در این شهرستان خیلی بالا است گفت: در حالی که بیمارستان علیمرادیان نهاوند در چارت سازمانی دارای 128 تختخواب فعال است اما عملا در این بیمارستان 186 تختواب فعال است.

سلگی گفت: با توجه به اینکه دولت در سال جدید اعتبار را برای طرح های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده، به همین دلیل برای بیمارستان نهاوند که حدود 60 درصدپیشرفت دارد اعتبار قابل توجهی در نظر نگرفته شده است.

سلگی گفت: به خاطر دانشجویان پیراپزشکی و نیاز به تخت اضافی برای بیماران نهاوند لازم است که پیگیری هایزیادی برای تامین اعتبار برای این بیمارستان انجام گیرد واین بیمارستان به بهره برداری برسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند، ایجاد دو داروخانه شبانه روزی را از جمله اقدامات مورد نیاز برای کاهش مشکلات دارویی مردم نهاوند عنوان کرد و افزود: نهاوند سالها برغم داشتن جمعیت بالای 60 هزار نفر دارای یک داروخانه شبانه روزی بود که بعد از سه سال پیگیری مجوز دومین داروخانه شبانه روزی در محل بیمارستان آیت الله علیمرادیان صادر شده است .

وی بیان داشت: در اسفند سال گذشته 4 پزشک عمومی به اورژانس بیمارستان آیت الله علیمرادیاناضافه شد تا با توجه به تعداد زیاد بیماران این مرکز، بتوانند خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشند.

سلگی گفت: در نوروز امسال در هر سه دقیقه یک نفر در بیمارستان علیمرادیان نهاوند ویزیت شده و در حدود 17 هزار نفر در طی 15 روز به بیمارستان های شهید حیدری و علیمرادیان مراجعه کرده اند و بیش از 4 هزار نفر نیز به دیگر مراکز درمانی شهر نهاوند مراجعه نمودند.

وی با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: دولت در نظر دارد تا منابع حاصل از اجرای این مرحله را به موضوع بهداشت و درمان اختصاص دهد و با واقعی کردن تعرفه های درمانی درصد قابل توجهی از تعرفه را برای بیمه ها در نظر بگیرد و سهم مردم کاهش یابد.

وی افزود: با بهره برداری از بیمارستان جدید نهاوند میتوان بخشی ازمراجعات به بیمارستان علیمرادیان را به این بیمارستان منتقل کرد و در این حالت خدمت رسانی بهتری به بیماران انجام میشود.

وی گفت: در حالت استاندارد برای هر 1000 نفر یک تخت بیمارستانی در نظر گرفته میشود که با بهره برداری از بیمارستان 160 تختخوابی جدید نهاوند این نسبت کاهش خواهد یافت و وضعیت بخش بهداشت و درمان نهاوند بهتر خواهد شد.

وی مهمترین مشکلات بهره برداری از بیمارستان جدید نهاوند را موضوع تامین اعتبار، کمبود نیروی انسانی و چارت سازمانی عنوان کرد و گفت: با رفع این مشکلات تحول بزرگی در بخش بهداشت و درمان شهرستان صورت میگیرد.

دیدگاه‌ها

باید برای مردم این شهر گریست ایا مدبرتر از .... دراین سیستم نبود که فرد بی کفایتی را به مدیریت انتخاب کنند ؟ واقعا جای تاسف است افراد با کفایت در حاشیه وافراد بی لیاقت در صدر

دیدگاه شما