تازه های سایت

کد مطلب: 18418
27. فروردين 1393 - 9:12
مدیر آموزش و پرورش نهاوند از تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در این اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا تکلو گفت: فرهنگ و اقتصاد دو مقوله مهم هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند و برای شکوفا سازی اقتصاد کشور لازم است که زیربنای فرهنگی محکمی بنیان گذاری شود.

تکلو گفت: نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی از سوی مقام رهبری وظایف دستگاههای اجرایی را سنگین کرده که لازم است آحاد مختلف مردم و مسئولین در این زمینه تلاشهای لازم را به عمل آورند.

وی وظیفه دستگاههای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: اصولا بنیان توسعه بر فرهنگ استوار است و آموزش و پرورش به عنوان نهادی بنیادی در امر فرهنگ می تواند نقشی اساسی داشته باشد.

تکلو افزود: در همین راستا و به منظور برنامه ریزیهای اصولی جهت تحقق شعار محوری سال با تصویب شورای آموزش و پرورش این شهرستان، کارگروه اقتصاد مقاومتی با دو کمیته کاری اقتصاد و فرهنگ تشکیل شده و اعضای آن نیز مشخص شده است.

وی گستره وسیع اجتماعی آموزش و پرورش و شعاع نفوذ آن بین خانواده ها را بهترین فرصت برای فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و تبیین شعار سال عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه بحث صرفه جویی و استفاده از تولیدات داخلی از مهمترین ابزار شکوفا سازی اقتصاد کشور است، لذا بیان این مساله بین خانواده ها و دانش آموزان می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

تکلو گفت: از آنجا که شورای آموزش و پرورش نهادی سیاستگذار در امر آموزش و پرورش است ،طرح مباحث مربوط به شعار سال در این شورا می تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی را به همراه داشته باشد.

دیدگاه شما