تازه های سایت

کد مطلب: 18406
26. فروردين 1393 - 13:44
در روز دوم از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال فولاد برای صدرنشینی و قطعی کردن صعودش به مرحله حذفی در خانه برابر حریف قطری به میدان می‌رود. استقلال هم برای گرفتن انتقام، بالابردن شانس خود برای صعود و حذف نشدن برابر حریف عربستانی قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری هشت دیدار و در شرق و غرب این قاره به پایان می‌‎رسد که فولاد خوزستان در خانه با کسب پیروزی یا گرفتن یک امتیاز، حضورش در مرحله بعدی را قطعی می‌کند. استقلال هم در دیدار مرگ و زندگی در زمین الشباب عربستان به میدان خواهد رفت، بازی‌هایی که در زیر به آنها اشاره می‌شود.

فولاد ایران - الجیش قطر
قهرمانی در لیگ برتر موفقیتی ارزشمند و افتخاری بزرگ برای تیم فولاد و هواداران این تیم خصوصا در شهر اهواز بود، نتیجه‌ای که روحیه نفرات این تیم را برای حضور در دو بازی پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا افزایش داد. شاگردان فرکی فردا درحالی در آخرین بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجیش دیگر مدعی صعود از گروه B هستند که با تکیه بر آن قهرمانی، با روحیه مضاعف و برای رسیدن به پیروزی در این مسابقه به میدان می‌آیند.

الجیش قطر هم از ابتدای مسابقات رقابتی میلیمتری با فولاد برای رسیدن به صدر این گروه داشت و حالا نماینده اهوازی فوتبال ایران این فرصت را دارد تا در این مسابقه خانگی، با استفاده از امتیاز میزبانی به 3 امتیاز مهم این بازی دست یافته و ضمن رسیدن به صدر جدول، صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کند.

البته تساوی در این بازی هم فولاد را به مرحله بعدی می‌رساند اما همچنان این تیم را در رده دوم نگه می‌دارد زیرا تفاضل گل الجیش از این تیم اهوازی بهتر است اما شکست برابر حریف قطری اگر با پیروزی یکی از دو تیم بنیادکار ازبکستان و الفتح عربستان همراه شود، راهیابی به مرحله بعدی را به هفته پایانی می‌کشاند.

در این شرایط و در روزی که "ژیرس کیمبو اکوکو" مهاجم فرانسوی و "علی سند"، دو بازیکن تاثیرگذار الجیش نمی‌تواند تیم خود را در اهواز همراهی کنند، باید دید شاگردان فرکی می‌تواند با حمایت پرشور هوادارن خود در ورزشگاه الغدیر، با پیروزی مقابل الجیش صعود مقتدرانه‌ای به مرحله بعدی داشته باشند و یا اتفاق دیگری در این مسابقه رقم خواهد خورد.

الشباب عربستان - استقلال ایران
لیگ پر فراز و نشیب سیزدهم با قرار گرفتن در رتبه پنجم و از دست دادن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده، پایانی تلخ را برای آبی‌پوشان تهرانی رقم زد، تیمی که اسیر مشکلات مالی بود و به همین دلیل در طول فصل ستارگانی همچون فرهاد مجیدی، جواد نکونام و پژمان منتظری را از دست داد تا نبودن این بازیکنان هم در ناکامی آنها تاثیرگذار باشد

استقلالی‌ها پس از سقوط به رده پنجم، حالا در بازی مرگ و زندگی در لیگ قهرمانان آسیا میهمان الشباب هستند و برای اینکه تلخی‌های ناکامی در لیگ با وداع زودهنگام از این رقابتها تلخ‌تر نشود، باید در این بازی تنها به پیروزی برسند. شاگردان قلعه‌نویی که تنها شانس رسیدن به رتبه دوم در پایان دیدارهای این هفته را دارند، درحالی به این رتبه می‌رسند که الشباب صدرنشین را در خانه‌اش شکست داده و الریان هم در قطر الجزیره را ببرد.

آبی‌پوشان تهرانی در این شرایط سخت، با مشکل کمبود بازیکن هم مواجه هستند ولی امیدوارند از یکسو روحیه بازیکنان‌شان برای این برتری در این مسابقه مهم به شرایط مطلوب برگردد و از سوی دیگر نفراتی کمتر دردسری برای آنها ایجاد نکند تا با کسب این 3 امتیاز ارزشمند، گامی بلند برای صعود به مرحله دوم این مسابقات بردارند.

اما استقلال که برای جبران باخت دیدار رفت مقابل الشباب هم انگیزه بالایی دارد، اگر در این بازی شکست بخورد و با برتری یا تساوی الجزیره امارات در زمین الریان همراه شود، آبی‌پوشان از گردونه مسابقات کنار می‌روند و در کمتر از یک هفته دومین ناکامی بزرگ خود در سال 93 را هم تجربه خواهند کرد.

برنامه دیدارهای هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب با برگزاری دیدارهای زیر پیگیری می‌شود:
گروه A:
* الریان قطر - الجزیره امارات
* الشباب عربستان - استقلال ایران

جدول رده‌بندی گروه A:
1- الشباب عربستان 9 امتیاز
2- الجزیره امارات 7 امتیاز
3- استقلال ایران 4 امتیاز
4- الریان قطر 3 امتیاز

گروه B:
* فولاد ایران - الجیش قطر
* بنیادکار ازبکستان - الفتح عربستان

جدول رده‌بندی گروه B:
1- الجیش قطر 8 امتیاز - تفاضل گل 3+
1-  فولاد خوزستان 8 امتیاز - تفاضل گل 2+
3- بنیادکار ازبکستان 2 امتیاز - تفاضل گل 2-
4- الفنح عربستان 2 امتیاز - تفاضل گل 3-

گروه E:
* سرزو اوزاکا ژاپن - پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی
* بوریرام یونایتد تایلند - شاندونگ لوئنگ چین

جدول رده‌بندی گروه E:
1- پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی 8 امتیاز
2- سرزو اوزاکا ژاپن 5 امتیاز - تفاضل گل 2+

3- شاندونگ لیونینگ چین 5 امتیاز - تفاضل گل صفر
4- بوریرام یونایتد 2 امتیاز

گروه F:
* سنترال کاست مارینرز استرالیا - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
* بیجینگ گوآن چین - سانفریس هیروشیما ژاپن

جدول رده‌بندی گروه F:
1- سنترال کوئیست استرالیا 6 امتیاز
2- اف‌سی سئول کره‌جنوبی 5 امتیاز - تفاضل گل 1+
3- سانفرس ژاپن 5 امتیاز - تفاضل گل صفر (6 زده - 6 خورده)
4- بیجینگ گوان چین 5 امتیاز - تفاضل گل صفر (4 زده - 4 خورده)

دیدگاه شما